2009. június 2. (kedd)
Érdemes továbbfejlődni az automatizált kereskedés felé
Az automatizált kötéseknek nincsen tőzsdepszichológiája
A manuális kereskedés sikeressége, folyamatos nyereségessége a sok gyakorláson és a rutinon múlik. Amíg gyakoroljuk a technikákat és stratégiákat, addig sok gondot okozhat betartani a szigorú keretek között zajló manuális kereskedés szabályit és folyamatait. Sokszor csak meg kell nézni, hányszor maradunk le egy kötésről tétovázás miatt, melyet a veszteségtől való félelem, vagy a nyereségtől való elvakultság (pénzvakítás) okoz. A tőzsdepszichológiai szabályok megszegése, a szabályok nem megfelelő betartása miatt sokszor lemaradhatunk a kötésről, így sok nyereség veszhet el. A tőzsdepszichológiai szabályok elsajátítása és betartása sok embernek okoznak gondot, főleg ha az élesen forgó pénzről van szó. Mostantól már bárki számára elérhető a megoldás, melynek segítségével a tőzsdetanfolyamon megtanult kereskedési stratégiák automatizálhatóvá válnak, és ez sikeresen átsegíti a kereskedőt az idegőrlő stratégiai döntéseken anélkül, hogy tudnia kellene programozni, hiszen
Automatizált tőzsdézés tanfolyamon olyan megoldásokat mutatunk be, melyek nem igényelnek programozói ismereteket vagy előéletet, és mégis automatizált demó és éles kötéseket lehet létrehozni egyszerű módon.
Miért is előnyös a stratégiákat automatizálni?
A stratégiákat évekre visszamenőleg tesztelhetjük, és nyereségeiket össze is hasonlíthatjuk más stratégiákkal. A nyereségek összehasonlítása révén mindig kiválaszthatjuk a legnyereségesebb módszert, melyet élesben is köthetünk. Így szinte garantált, hogy a leghatékonyabb módon mindig a legnyereségesebb és a legstabilabban nyerő stratégiát alkalmazzuk az éles kötések során. Az automatikus rendszert csak felügyelnünk kell az öt aranyszabály szerint. Nem kell soha többet stopperrel ülni, és két darab ébresztőórát beállítani a gyertyák zárásához, hiszen az automata stratégia felismeri a megfelelő be- és kiszállási pontot, és a kötésekről az automatizálható program önállóan gondoskodik. Emellett soha többé nem kell egyszerre 20-50 darab grafikont figyelnünk, és kémlelnünk az árfolyamokat gyertyazáráskor, hiszen az automatizálható programok minden egyes kiválasztott részvényen vagy devizapáron önmaguktól működnek, és a megfelelő feltétek teljesülésekor riaszthatnak, figyelmeztethetnek minket, vagy önállóan, akár a távollétünkben is megkötik az üzleteket.
Díjmentes demó számla az automatizált kötésekhez
Nem hagyunk senkit sem megfelelő kezdetek nélkül, mivel mindent az alapoktól fokozatosan építünk fel, és megfelelő gyakorlás mellett már bárki képes lesz továbbfejleszteni a kész és leprogramozott stratégiákat, melyeket tanfolyamunk alatt adunk át hallgatóinknak. Hogy senki ne maradjon le a tanfolyamon, korlátlan idejű automatizált demó fiókot és automatizálható programot adunk valós idejű deviza és késleltetett daytrade részvényadatokkal. A demó számlának nincs külön díja, teljesen díjmentes.
Tanfolyamunk továbbfejlődési lehetőséget is nyújt a tavalyi Automatizált tőzsdézés tanfolyamot végzett hallgatóink számára, hiszen az idén további két automatizálható programmal (NinjaTrader, WLD4) is bővült a tanfolyam menete, mely nem csak programot szolgáltat az automatizált kötésekhez, hanem számtalan új brókercéget is bemutat, melyek között szabadon lehet választani stratégiánk tesztelésére.
Kinek ajánlott az automatizált tőzsdézés?
Aki emberi kéz érintése nélkül szeretne tőzsdézni.
Aki egy gombnyomásra szeretné megtudni, mennyi pénzt keresett a stratégia az elmúlt években.
Aki nem szeretne hosszú órákat elemzéssel eltölteni a számítógép előtt.
Aki tőzsdepszichológiai hibáktól mentesen és stressz nélkül szeretne kereskedni.
Aki nem szeretne lemaradni a jelentős jelekről, hanem folyamatosan szeretne kereskedni akár alvás vagy nyaralás közben is.
Aki főállás vagy vállalkozás mellett is teljes időben szeretne tőzsdézni.
Az automatizált tőzsdézés előnyei:
Az automatizált tőzsdézésnek nincsen tőzsdepszichológiája, tétovázás nélkül azonnal megköti az üzletet, ha jel van.
Sohasem maradunk le egyelten kötésről sem, mert az automatizált tőzsdei rendszerek nem tétováznak, nem félnek a veszteségtől, csak végrehajtják a vételi/eladási jelek kötéseit.
Az automatizált kereskedés egyszerű módon lehetséges.
A stratégia pénzben mérhető eredménye azonnal láthatóvá és értékelhetővé válik.
Valós idejű árfolyamokon is lehet programozott stratégiákat futtatni, ahol a rendszer azonnal meg is köti az üzletet.
A programozott jelzések több ezer részvényt vagy több száz devizapárt egyszerre is képesek figyelni.
Az automatikus kötések a grafikonon is jól nyomon követhetők.
Díjmentes gyakorló nap: A tanfolyam menetébe egy hétköznapra eső díjmentes gyakorlónapot is beépítünk. Belépés kizárólag az Automatizált tőzsdézés tanfolyam résztvevői számára.
Elsajátított programok:
Fő program: NinjaTrader
Kiegészítő program: WLD4
Bemutató jellegű program: TradeStation
Horváth András | 2009-06-02 18:36:49
185 hozzászólás
| 4022 megtekintés
Kedves Péter!
Ha nem tudtál eljönni a TőzsdeKlubra, konzultáljunk a TőzsdeKlub témáiáról a 70-es telefonszámokon.
Horváth András
tőzsdeszakértő, oktató
#184 | Horváth András | 2009-09-18 17:33:32 | Módosítva:: 2009-09-18 17:33:55
Tisztelt Alterman!
Sajnos most túl fáradt vagyok a hosszabb irogatáshoz, de nem feledem kérdéseit és holnap válaszolok rájuk mindenképpen, és akkor majd a bbadx stratégiáról is szólok bővebben, bár nem ígérem, hogy addig kitesztelgetem. További minden jót!
#183 | Palotás Dávid | 2009-09-18 00:11:04
Kedves Dávid!
Félre értettem Önt valószínüleg,mert én a bbadx stratégiáról beszéltem,nem az Ön saját rendszeréről.
Arról volt ugye szó,hogy a bbadx 220000 usd DD-t produkál .Ezt a rendszert nem fogja a pip távolság növelés nyereségessé tenni.Alapvetően ha a belépési pontok az alap stratégiában rosszak,akkor azon semmiféle ókuszpókusz nem segít.-én erre gondoltam.
Természetesen ha Önnek van működő stratégiája,amely le lett futtatva 10 éves teszten,és LIVE-számlán is produkálja legalább egy éve az eredményességet,akkor ehhez csak dratulálni tudok,mint ahogy azt megtettem pld-ul Rule Trader kolléga esetében is.
Kritizálni semmi képpen nem akartam,esetleg Önnek időt spórolni ,viszont igen!
Ugyanakkor lenne egy észrevételem,történetesen azt nem értem,hogy hogyan nem esett a kötések száma akkor,amikor megnövelte a kötések közötti pip távolságot.Ugyanis minél nagyobb a pip távolság minimuma,annál kisebb a kötések száma ugyanazon idő alatt.A kisebb kötésszám pedig a program számára kedvező időszakban a nyereségességet csökkenti,tehát amit nyerünk itt,elveszítjük ott.
Számtalan neves kereskedő próbálta a stratégiáját ilyen módszerrel kijavítani,olyan emberek akik nem ma kezdték a szakmát londonban pldul,de nem sikerült nekik.Én csak ezt akartam világossá tenni a blog olvasói számára(is).Persze ez csak az én véleményem!
ALTERMAN
#182 | Alterman Alterman | 2009-09-17 09:49:47 | Módosítva:: 2009-09-17 09:53:00
Tisztelt Alterman!
Sajnálom, ilyen következtetésekre jutott az iménti hozzászólásaimból. Íme a reakcióm az első pontra:
én nem csökkentettem a rákötésmennyiséget, de a drawdown-t igen, hisz épp erről kellene szólnia a történetnek. Kis logikával tényleg többféle megoldás létezik erre a problémára, ami nem veszélyezteti a pénzünket, és nincs is értelme tesztelgetni sem, hiszen mindig a jelen a fontos, a többi meg benne van a script-ben, ami megvédi az embert.
Az Ön második pontjához fűzendő válaszom: nem kell végtelenségig szűrni a jeleket, hisz nem csak indikátorokkal vagy gyertyaalakzatokkal lehet szűrni a jeleket, hanem matematikával is! Ez fontos pont, és szerintem egyszerű számításokkal el lehet dönteni, mikor és hol kell még rákötni a rendszerre.
Válaszom a további felvetéseire: mint írtam korábban, természetesen vannak trendkövető stratégiák is, ott nyílván nincsenek ilyen problémák, de most a bbadx stratégiáról volt szó, erre reagáltam. Továbbá egyértelmű, a neten is van ezer meg ezerféle stratégia, de az én szívemhez a saját ötletből származó áll a legközelebb, így ezt fogom csiszolgatni. Ezen stratégiához (amint szintén írtam korábban 10e-15e dollár kell, nem igényel többet) pedig nyílván fogok még fejlesztéseket eszközölni, de közel sem arról van szó, már ne lenne működőképes fázisban. Időt fecsérelni egyébként leginkább akkor szoktam erre a stratégiára, mikor utazom, vagy agyat nem igényelő tevékenységet végzek, mert a chart előtt már más stratégiákról fantáziálok, csak elvétve foglalkozom a trendellenes stratégiák állítgatásával. Amit Ön ír, hogy folytassam a stratégia tökéletesítését, ez így van tehát folyamatban nálam, és egyetértek azzal, ez is a tanulás egyik állomása, de talán a tőzsdézés olyan dolog, mindig lesz új ötlet hozzá, legalábbis így vélem én.
Alapvetően nem tér el a véleményünk, de néhány dolog kiegészítésre szorult a blogban. És én nem találtam ki természetesen semmi új dolgot, de ha működik, nem érdekel hányan találták ki előttem...
Dave
#181 | Palotás Dávid | 2009-09-16 22:15:01 | Módosítva:: 2009-09-16 22:24:14
Kedves András,
A Tőzsdeklub lezajlott, én azonban sajnálatos módon akadályoztatásom miatt nem tudtam részt venni rajta.
De gondolom, úgysem arról van szó, hogy a tanfolyam szerves anyagát képező stratégia helyes használatát csak a tanfolyamon kívüli időpontban lehetne megismerni.
Úgyhogy arra kérnélek, hogyha ide a blogra nem is akarnád feltenni, e-mailben küldd át nekem.
Köszönettel,
RP.
#180 | Boci Boci Tarka | 2009-09-15 20:22:42
Kedves Dávid!
Értem hogyan értelmezed.
A kérdés viszont az,hogy a nagytöbbség hogyan értelmezi,ezért említettem meg az előbbieket.
Nos,a pip távolságnövelés,és egyéb szűrési technikák bizony nem mai találmányok már,sok tízezer trader próbálkozott ezekkel a "trükkökkel".Alapvetően felmerül egy két probléma:
1:amennyivel csökkentettük az esélyét a nagy dd nek,annyival csökkentettük az esélyét a nagy tőkenövekménynek is,hiszen a trade szám drasztikusan lecsökken!Csodák nincsenek.Összességében ugyanott járunk,csak kevesebb pip-ről fogunk beszélni,kisebb dd- ről,és kisebb tőkenövekményről,ha éppen ez következik.
2: Minél több szűrőt,meg indikátort építünk be,annál bonyolultabban lehetlesz belépési pontokat találni,ennek következtében viszont eljutunk egy elméleti pontra:-ha minden egyes szűrés javítja a kötéseink eredményét,akkor használjunk legalább 10 szűrőt,valamint indikátort,akkor lesz egy hónapban 1 kötésünk,de az 100% nyereséges lesz!?Nyilván valóan NEM!
A pip távolság növelésével,és indikátoros szűrőkkel csak eltoljuk időben az igazság kiderülésének a napját stratégiánk eredményességét illetően,mondhatjuk azt is,simítjuk az amplitudot!
Ezért használunk 10 éves teszteket (minimum).
Ott nincs tévedés.
Ugyanakkor ha egy stratégiát tökéletesíteni akarunk,biztos hogy erre a stratégiára kell az időnket fecsérelnünk?
Több internetes oldalon lehet több száz,hanem ezer stratégiát lelni,több ezer -automata programra is van írva,élőben lehet tesztelni,a stratégia kiolvasható a programból,visual chartban lehet futtatni,(meta trader)10 évre le lehet őket tesztelni 10 perc alatt!Bármelyiket tovább fejlesztheti aki akarja.
Jobb olyan stratégiára időt áldozni,amelyik eleve kisebb dd -t produkál,és nem kell az alapverzióhoz 100000 usd.
Ugyanakkor ezen az úton mindenkinek végig kell mennie,hogy a saját bőrünkön tapasztaljuk meg amit meg kell!Ezért én azt tanácsolom folytassa Ön is tovább a stratégia tökéletesítését,mert ez a tanulás egyik állomása!
ALTERMAN
#179 | Alterman Alterman | 2009-09-15 15:37:21 | Módosítva:: 2009-09-15 15:55:18
Kedves Péter!
A BBADX stratégia ezen problematikája könnyen kezelhető, a módszer nagyon egyszerű, melyet be is mutatok a mai Automatizált tőzsdézés TőzsdeKlubon.
Horváth András
tőzsdeszakértő, oktató
#178 | Horváth András | 2009-09-15 14:58:28
Tisztelt Közönség!
Előbb hadd reagáljak Rusznák Péter felvetéseire.
Teszteltem természetesen én is, nem egy időtávon, nem egy instrumentumon és nem egy évben, hónapban, héten, szándékosan kikeresve a legnagyobb kötésszámú napokat, heteket, hónapokat, és pont ezek vittek el egy olyan irányba, ami felkínálta a megoldást. Legyek konkrét: létezik egy olyasfajta megoldás a számlanullázás elkerülésére például, hogy bizonyos ponttávolságnak kell lennie az aktuális árfolyam és az átlagár között. Ezzel játszadozva nincs az a trend, ami lenullázná a számlát a margin call miatt. Én például beépítettem a saját stratégiámba, hogy az átlagárat mindig ugyanannyi ponttal javítsam, és mégis egységnyi pénzt kötök be. Ezt egyébként ahhoz kell beállítani, hogy az embernek mennyi pénze van, de azért is írtam az előbb, hogy 10-15ezer dollárnál már használható, és mégis hoz elegendőt a konyhára szerintem. Tehát a margin call elkerülhető többféleképpen is, néhány példa: szabályozzuk a piptávolságot, kötésmennyiséget, szűrjük a jeleket. Esetleg még azt is lehet, hogyha elér a rendszer egy bizonyos dollárveszteséget (tehát a drawdown), akkor kiszállunk. Én nem használom a pnl-es megoldásokat, mivel a drawdown-t az előzőek alkalmazásával tudom szabályozni. Mégegy lehetséges megoldás létezik talán, bár ezt nem próbáltam, hogy külön rendszerként szabályozni a rákötések egyenkénti veszteségét.
Végezetül: a bbadx stratégiából kis kreativitással lehet adott esetben trendkövető stratégiát is kidolgozni, igaz ugyan, hogy így nem feltétlen csak emelkedő a profitgörbe, de adott esetben egy trendkövető stratégia hosszabbtávon jövedelmezőbb is lehet, én ezt a szempontot is ajánlanám megfontolásra. Egyébként pedig én a sok kis nyereségben hiszek, így egy esetleges nagyobb trendet is könnyebb szabályozni rákötések tekintetében. Remélem segítettem valamit.
Más:
Kedves Altermann!
őszintén szólva nem tudom, miként hangzott el ez a stratégia az oktató szájából, mivel nem voltam jelen az első bemutatásakor, a második prezentálásnál pedig nem figyeltem a mondanivalót, csak a stratégiára koncentráltam, így nem lennék hiteles. Épp ezért, engem nem is érdekel, hogy miként lett ez bemutatva (bár tudom, a hallgatóság szempontjából ez fontos!), mivel az én gondolataimban ez a stratégia mint gondolatébresztőként szerepel kizárólag. Annak viszont tökéletes, de mint hangsúlyozom, ez rám vonatkozik, az én véleményemre. Egyébiránt pedig elképzelhetőnek tartom a nagy szükséges pénzmennyiséget az alapstratégiához, de ehhez nem tudok hozzászólni, mivel sohasem teszteltem az András féle változatot. Kérném így értelmezni Önöktől az előzőekben írt soraimat, köszönöm.
#177 | Palotás Dávid | 2009-09-15 13:33:48 | Módosítva:: 2009-09-15 14:24:44
Kedves Alterman,
Hát igen...
A gratulációt köszönöm:-))
Üdv
RP
#176 | Boci Boci Tarka | 2009-09-15 09:46:05 | Módosítva:: 2009-09-15 20:15:09
Kedves Dávid!
Amennyiben az Ön által említett stratégiákat úgy mutatták be a közönségnek hogy ez egy "gondolat ébresztő stratégia,amely hosszú távon nem működik",akkor igazad van,nem kell a margin call témával ennyire foglalkozni,felesleges!
Amennyiben úgy lett bemutatva,hogy ez egy hosszútávon 5-10 éven át működő nyereséges stratégia,akkor viszont erős csúsztatás a margin call jelentkezésekor átkeresztelni "gondolat ébresztő" stratégiának.-mi történik ha valaki elkezdi futtatni éles számlán,a vagyona egy részét kockáztatva?-szóval Önnek igaza is lehet,a kérdés,hogy a stratégia készítője mit állít a stratégiáról.
Tisztelt TARKABOCIKA,én személy szerint nagyon örülök hogy Ön megértette a tesztelés lényegét,és azt próbálja alkalmazni is!Dratulálok!
ALTERMAN
#175 | Alterman Alterman | 2009-09-15 09:14:30