Hírek - Tőzsde - Gazdaság   2012-05-21 22:32:18
Tőzsde - New York: DJIA: +1,09 százalék, S&P: +1,60 százalék, Nasdaq: +2,46 százalék
Erősödtek hétfőn a New York-i értéktőzsde vezető mutatói.
 

  Belépés
E-mail:
Jelszó:
   

(a tőzsde iskola hirdetését nem tudja megjeleníteni).
Tőzsdeiskola   Tőzsdeiskola hirek-tőzsde-gazdaság

Hírek - Tőzsde - Gazdaság

MTI jogtiszta hirek


Bemutatták az új dokumentumellátási rendszert a Széchényi Könyvtárban
Fitch: ha eszkalálódik az euróválság, kérdésessé válhat a francia...

2011-11-23 16:26:05

A rendszeres konzervleves-evés sokszorosára emeli a BPA szintjét

Az öt napon át konzervlevest evő emberek vizeletében 1200 százalékkal nagyobb volt a biszfenol-A (BPA) elnevezésű vegyület koncentrációja, mint azoknál, akik friss levest ettek- állapították meg amerikai kutatók.

Boston, 2011. november 23., szerda (MTI/AFP)


tőzsde Mennyi pénzt lehet keresni a világ tőzsdéin? Ingyenes könyv letöltés


A könyv letöltéséhez adja meg nevét és E-mail címét.
*A könyv letöltésével egyidejűleg kérem, hogy egyéb tőzsdézéssel kapcsolatos információt is küldjenek a megadott E-mail címre. (A könyv terjedelme 8 oldal, előzetes.)
E-mail címe*:
Az Ön neve:



A Harvard Egyetem kutatóinak tanulmánya, amely a Journal of the American Medical Association (JAMA) című orvosi folyóiratban jelent meg, az egyik első, amelyben a BPA szintjét mérték az emberi vizeletben konzervételek fogyasztását és emésztését követően.
A biszfenol-A megtalálható műanyag palackokban, dobozos italok és konzervek belső burkolatában, a hőnyomtatott papírokban, valamint fogtömésekben is. Az elmúlt évtizedben 130-nál több tanulmány talált kapcsolatot a műanyagokból kioldódó BPA akár alacsony szintje és néhány súlyos egészségügyi probléma között. Összefüggésbe hozták például a mellrák kialakulásával, az elhízással, valamint a korai nemi éréssel.
"Egyes dobozos üdítőitalokról már korábban tudtuk, hogy emelhetik a BPA szintjét a szervezetben. A mostani tanulmány azt sugallja, hogy a konzervételek még nagyobb aggodalomra adnak okot" - figyelmeztetett Jenny Carwile kutatásvezető, a Harvard közegészségügyi karának munkatársa.
A vizsgálatban részt vevő 75 ember vizeletében két nappal azt követően mérték a BPA koncentrációját, hogy a napi egy adag konzervált vagy friss levest öt napon át fogyasztották. Az elemzés azt mutatta, hogy a konzervlevest evők vizeletében 1221 százalékkal nagyobb volt a BPA szintje, mint a többieknél. Azt nem vizsgálták a tanulmányban, hogy a vegyület szintje mennyi idő elteltével csökkent az érintettek vizeletében.
A BPA egészségügyi hatásairól még nincs konszenzus a szakemberek körében. Kanada volt az első ország, amelyik 2008 októberében megtiltotta a BPA használatát cumisüvegekben, miután tanulmányok azt jelezték, hogy a polikarbonátokban használt műanyagadalék károsíthatja a csecsemők és a kisgyerekek idegrendszerét, és ártalmas lehet fejlődésükre.
2010 októberében Kanada szintén elsőként a világon toxikusnak nyilvánította a biszfenol-A-t mint a környezetre és az emberi egészségre is mérgező hatású vegyületet. A döntés alig két héttel azután történt, hogy az európai élelmiszerbiztonsági hatóság, az EFSA kinyilvánította álláspontját, amely szerint a BPA kis dózisban nem jelent veszélyt az egészségre. Ausztrália, valamint az Egyesült Államok néhány állama azonban már korábban korlátozta a vegyület használatát. Európában elsőként Dánia tiltotta be 2010 márciusában a BPA alkalmazását cumisüvegekben, majd júniusban a francia törvényhozók is így döntöttek.
 

Kapcsolódás

Témák szerint:
Élelmiszerbiztonság, élelmiszerszennyezés Európai Unió

Intézmények szerint:
Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság Harvard Egyetem

Főldrajzi elhelyezkedés szerint:
Egyesült Államok (Amerikai Egyesült Államok) Európa Kanada Amerikai kontinens Észak-Amerika Ausztrália és Óceánia Észak-Európa Ausztrália (Ausztrál Államszövetség) Dánia (Dán Királyság)




 

Hallgatói videó vélemények

Aktív tőzsdetanfolyamokról

Még több hallgatói videó vélemény




Hallgatói vélemények

Aktív tőzsdetanfolyamokról



Tőzsde Blog

Új Tőzsde Blogok és hozzászólások

4 napja 7 órája 47 perce

Kétszeres nyereség a leggyakoribb ár-alakzatokkal
Tőzsde Blog - nincs hozzászólás

1 hete 3 napja 10 órája 46 perce

Halmozott nyereség rákötésekkel vagy egyszeres nyereség az "egyet kötök" módszerrel a TőzsdeKlubon
Tőzsde Blog - nincs hozzászólás

2 hete 3 napja 10 órája 17 perce

Élő árcsatorna kitörés kötések a hagyományos és a bankszámlakezelési módszerrel a TőzsdeKlubon
Tőzsde Blog - nincs hozzászólás

3 hete 4 napja 12 órája 52 perce

Élő Bollinger scalp kötések a hagyományos és a bankszámlakezelési módszerrel a TőzsdeKlubon
Tőzsde Blog - nincs hozzászólás

4 hete 3 napja 13 órája 31 perce

András! Kös...
Hozzászólás
77 db Tőzsde Blog - 2112 db hozzászólás

az Arhív Tőzsde Blogban




Hírek - Tőzsde - Gazdaság

Friss tőzsdei és gazdasági hírek



Nysz: 11 - 0001 - 07

pagerank  top1000  MTI jogtiszta hirek